För fuck cancer

Ikväll intog Modo Hockey ett fulsatt Fjällräven Center. 7600 människor tog sig dit för att se dem spela. Det är verkligen inte konstigt att hockey-yran som hägrar i Örnsköldsvik under mina tre år på gymnasiet där smittade av sig, och nu har jag tagit den med mig ner till Uppsala. Men 7600 människor såg inte Modo spela i sitt vanliga vacka vinnande röda matchställ. Idag drog de rosa tröjor över huvudet, och blev oövervinnliga. Rosa tröjor som stöd för rosabandet, som stöd för bröstcancerfonden. Det värmde mitt hjärta extra ikväll och fick mig känna mig otroligt stolt över att kalla mig själv Modoit. Imorgon ska jag gå och köpa mig ett eget rosa band, för fuck cancer.

 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan