Efter månader av tystnad

Här har det sått tomt länge nu, och så mycket har hänt. Jag har flyttat, bara en sådan sak! Jag är numera Uppsala-bo men bär Norrland med mig var jag än går. Jag har en egen lägenhet (i andra hand för visso men ändock). Jag har börjat på lärarprogrammet för att bli svensklärare på gymnasiet, och det här kommer många fnysa åt och skaka på huvudet när de läser - men det är faktiskt min dröm. Just nu varvar vi grammatik med tal, skrivuppgifter och grupparbeten, och det känns helt rätt hittills. Jag har insparkats med fina människor, vi blev till en enda stor Astrid Lindgren skara med allt från Lönneberga till Nils Karlsson pyssling. Och om man blickar tillbaka över sommaren har jag hunnit med mycket badning (men aldrig nog), otroligt fina vänner, en till Kent konsert att lägga på samlingen och ett sommarjobb som tar upp mycket tid men som också är otroligt roligt!

Jag kan inte lova att många inlägg kommer komma upp här, jag vill helt enkelt skriva när jag har lust. Jag tror att bloggen blev lidande för att det blev ett måste. Jag måste fota bilder, jag måste uppdatera, måste borde måste. Och det är inte det jag vill. Jag vill skriva för mig, och till viss del för er också. Och det känns väldigt bra. Så utan hopp eller förväntan hoppas jag att jag kan kicka igång denna stackars blogg igen, den har trots allt fyllt fem (!) år nu!

 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan