Tentaplugg med inslag av hundar

I en hel vecka nu har jag haft noll koll på dagarna. Igår pratade jag med Lisa och frågade om hon hade haft några lektioner idag, hon blev lite tyst och sedan sa hon "eh.. det är söndag idag så nej, jag har inte haft någon lektion". Allt vett och förstånd har jag försökt lägga på min tenta som jag har imorgon. Det är en muntlig tentamen där man ska svara på en fråga. Vi har fått ut de sex frågorna som går att få, och det är dessa jag har jobbat med för att få till nått vettigt svar. Men idag ska jag bara samanställa och finslipa svaren, göra mindmaps och sedan klocka det så att det inte går över 10 min. 

Men utöver skolan har jag också fått vara hundvakt! I fredags kom dessa underbara tjejer på besök och stannade hela dagen. Dom är verkligen så härliga dom här två manchesterterrierna, och det är så enkelt att ha och göra med dom. Sedan på lördagen kom storpudeln Dexter som jag aldrig tror får slut på energi, en riktig duracellkanin! Jag har också hunnit med att promenera med Jenny samt sett Matrix med henne mitt i natten, det var ett tokbra beslut från oss vill jag faktiskt säga! Nu ska jag fortsätta att skita i att det är svinfint väde ute, götta ner mig i "Dorian Grays porträtt" och hoppas på att det blir godkänt på tentan imorgon!

 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan