Medvind

Efter att ha haft en tuff vecka med tentaångest, tråkigt väder och gnäll (tack till er som står ut med mig, speciellt Lisa och mamma, ni gör allt mycket bättre <3), så känns det äntligen som att vinden har vänt. Tentan gick mycket bättre än förväntat, hade otroligt tur med frågorna och kunde dessutom komma med rätt bra svar. Blev till och med lite stolt över den didaktiska delen man skulle ha med i svaret, och det är ett superbra betyg för en blivande lärare tycker jag!

Fredagseftermiddagen spenderade jag i goda vänners lag. Vi körde på lunchbuffé och satt hela fyra timmar och tryckte i oss mat och babblade om allt mellan himmel och jord. Kvällen och lördagen förflöt sedan väldigt lugnt med lite kvalitéts-ensamtid. Sedan idag, söndag, bjöd jag först över Sanna och Erik på hockey, dock gjorde Tre Kronor verkligen inte sin bästa match, men väldigt fint sällskap fick jag i alla fall! Senare på kvällen gick Sanna, Jenny och jag på Emil Jensen som var här i stan och spelade. Riktigt riktigt bra! Så mysig och fin människa, och så talangfull på det, kan inte bli annat än super!

När jag sedan sagt hejdå till Jenny på studentvägen och själv vandrade vidare mot mitt Ekeby så kunde jag inte låta bli att le. Le över en tenta som jag verkligen gjorde bra ifrån mig utifrån de förutsättningar jag själv hade satt mig i, le över att jag bor i sån fin stad, le över att våren faktiskt är på intåg här i Uppsala, le över mina vänner som jag har nu runt hela Sverige (och på andra sidan atlanten), le över tanken på att susa fram på cykeln imorgon igen, och le över att det känns som att gå i medvind igen.
 
 
 

Kommentarer
Kommentar av: Emma
2014-02-24 klockan 04:46:25

Så konstigt när du och andra skriver att det känns som att våren är på väg hemma i Sverige, vintern hade ju knappt kommit när jag for hit x] haha.

Asglad över att det gick bra för dig på tentan! Kämpe på! :)

Svar: Jag vet! Så himla konstigt! Hemma i docksta verkar det vara snö och så fortfarande i alla fall, men här är verkligen all snö borta, torr asaflt och plusgrader varenda dag! Skulle egentligen velat ha vinter typ februari ut, men nu känns det ganska okej med vår också ;)
Rebecka Vigren


Kommentar av: Lisa-Marie Sundin
2014-02-24 klockan 20:19:38

Så himla bra att det gick bra på tentan! Och att det känns bra med vår, jag är mest arg att det redan är vår (hittade blommor uppe på Delphi idag!!)

Svar: Jag vet, vill helst ha vinter och snö februari ut, men när det är soligt och nästan blåser lite varmt vaknar min vårsjäl till liv och då kan jag inte vara så sur längre ;)
Rebecka Vigren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan