En helt vardaglig uppdatering

Jag är tillbaka i Uppsala, har varit det nu i en vecka, fastän känns som mer! Har hunnit skriva en tenta också, får godkänt om jag har tur. Hoppas på turen och snälla lärare. Börjar en ny kurs på tisdag som heter "Äldre litteratur". Känns som det kommer bli intressant men rätt jobbigt, jag går inte precis igång på gammelsvenska om jag säger så. Men historia är aldrig fel! Idag gick jag också på mitt första yoga-pass för året, gillade upplägget på det mer än förra terminens faktiskt, bådar gott! Hann också med att gå på bio idag. Till sällskap fick jag Jenny och tillsammans såg vi "12 years a slave", mycket bra film, rekommenderas till alla! I slutet av filmen sa Jenny: "Den här ska man visa sin klass i framtiden!". Ibland kan jag fortfarande inte tro att jag ska bli lärare, häftigt.
 
Imorgon är det en göra-en-massa-saker-dag, tvivlar på att jag kommer få så mycket gjort. På tisdag kommer min favorit-Anton och besöker mig, det ser jag så mycket fram emot! Annars rullar det på mest som vanligt här nere i Uppland, jag sover mest, ser på film, pluggar mer eller mindre bra, försöker träna, lagar mat, hejar på mitt modo, pratar i telefon med fina människor medan jag diskar, snicksnackar med mina klasskamrater och lever livet. Det är väl så det ska vara, och det känns bra.

 
 
 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan